en tanke

Det är den nionde december, mitt hjärta blöder. Jag ligger här ute i min pulka stirrandes upp mot stjärn himlen. Snöflingorna dalar ner och landar mjukt i mitt ansikte. Dom smälter när dom träffar mina hettande kinder. Det är tyst mina tankar snurrar runt i huvudet. jag öppnar munnen, en rök skingras och ett ord kommer ut. "hej" varje dag snackar jag med dig utan att få något svar. Det är den nionde december snön ur kring gatlyktan som lyser upp vägen med sitt gula sken. Det fortsätter komma ut rök och ord ur min mun. Kylan och fukten från min mun bildar ett kondens moln. Det är den nionde december och idag är su ständigt på mina tankar. Liggandes i pulkan tänkandes på dig och hur orättvis världen är och hur trött jag är på alla motgångar. Den nionde december 25 dagar utan dig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0